افزایش فالور واقعی از طریق موقعیت جغرافیایی

یکی از خصوصیات جالب و کارآمد اینستاگرام، بدون مرز بودن آن است. به عنوان مثال اگر ما در صفحه ی اینستاگرام مکس گرام یک عکس یا ویدیو منتشر کنیم؛ استفاده کنندگان از این شبکه اجتماعی از سراسر دنیا _از شرق تا غرب_ می توانند به محتوای تولید شده توسط ما دسترسی داشته باشند. ولی اگر شما صاحب رستوران، لباس فروشی، کافی شاپ و سایر کسب و کار های محدود به محدوده جغرافیایی باشید و قصد داشته باشید از طریق اینستاگرام بیشتر شناخته شوید و کسب و کار خود را ارتقاء دهید، شما به فالوور هایی نیاز دارید که بتوانند از محصولات و خدمات شما استفاده کنند و این مشتریا ها باید در موقعیت جغرافیایی شما باشند.

در چنین شرایطی قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی به کمک شما خواهد آمد. شما باید بتوانید با استفاده از این امکان و خلاقیت خود در تولید محتوا، مخاطبین هدف خود را پیدا کنید و آنها را به سمت خود بکشانید.


موقعیت جغرافیایی (لوکیشن) اینستاگرام چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟


موقعیت جغرافیایی شما (لوکیشن ) همان مکانی است که شما در آن واقع شدید و محتوای اینستاگرام خود را منتشر میکنید. شما با مشخص کردن منطقه جغرافیایی خود میتوانید افرادی که در آن منطقه جغرافیایی هستند را بیشتر جذب کنید.


موقعیت جغرافیایی خود را در اینستاگرام بسازید


فرض کنید که رستوران شما در تهران، خیابان ولی عصر، جنب پارک ساعی است؛ در این صورت بهترین کار ممکن این است که موقعیت جغرافیایی جدیدی ساخته و در این موقعیت علاوه بر این که آدرس خودتان را اعلام کرده اید؛ به الگوریتم اینستاگرام گفته اید که من در تهران، خیابان ولیعصر، جنب پارک ساعی هستم، همین باعث می شود که شما بتوانید با سه موقعیت جغرافیایی ارتباط برقرار کنید.


در استوری های اینستاگرام از لوکیشن خود استفاده کنید


شما باید ازاستیکرهایی که موقعیت شما را نشان می دهد در استوری های خود استفاده کنید؛ این بر چسب ها (Geotag) علاوه بر این که موقعیت شما را به مخاطبانتان نشان می دهد ، باعث می شود در آرشیو استوری های آن موقعیت نیز ظاهر شوید و بتوانید در کنار افراد برجسته آن موقعیت خودی نشان دهید.

افرادی که درآن موقعیت جغرافیایی فعالیت داشته اند را دنبال کنید.


فالو کردن افراد یکی از تحریک کننده ترین کاراها برای جذب فالور است، حال شما که خواهان جذب فالور منطقه خاصی هیستید افرادی که در موقعیت شما قرار دارند را فالو کنید. ربات مکس گرام این امکان را برای شما فراهم کرده که مخاطبان خود را از روی موقعیت جغرافیایی فالو کنید.


لایک و کامنت های خود را با دقت و هوشمندانه به سمت موقعیت مورد نظر هدایت کنید.


با افرادی که در موقعیت شما هستند تعامل داشته باشید و آنها را به تعامل وادار کنید.اول از همه اعلام کنیم که منظور از وادار کردن مخاطبانتان به تعامل این است که با سیاست و خلاقیت کاری کنید که آنها با شما تعامل داشته باشند. به یاد داشته باشید که فقط با استفاده از لوکیشن در پست ها و استوری های خود نمی توانید مخاطبین در موقعیت جغرافیای خود را جذب کنید. این مورد به اندازه ی کافی واضح است. ولی به یاد داشته باشید که منظور از استفاده ی کلمه ی هوشمندانه و با دقت در این مورد این است که با مخاطبینی که در آن موقعیت هستند طوری تعامل داشته باشید که حال و هوای خودمانی به آنها دست بدهد و آنها نیز شما را از آن موقعیت بدانند. شما می توانید به صورت رایگان، سه شبانه روز این فعالیت را به ما بسپارید.


لوکیشن خود را در اینستاگرام هشتگ کنید و از آن به عنوان اهرم استفاده کنید.


هر هشتگ پلی است بین پستهای شما و کاربران مورد نظر شما شما میتوانید در هشتگهای خود از شتگهایی که بیانگر موقعیت مکانی شما هستند استفاده کنید مانن #تهران یا #اصفهان، در استوری های خود نیز هشتگ موقعت جغرافیایی خود را در معرض دید کاربران قرار دهید که محتوای شما در معرض دید کاربران جدید در موقعیت جغرافیایی مد نظر شما قرار گیرد.


محتوای صفحه اینستاگرام خود را هوشمندانه تولید کنید


انجام کارهایی که ذکر شد مخاطبین را به سمت شما هدایت میکنند اما مهم محتوای شما هست که آنهارا در صفجه شما ثابت کند محتوای شما باید جذاب و به روز باشد که مخاطبین را درگیر خود سازد و در این صورت فالورهایی که جذب کردید تبدیل به کاربرانی میشوند که به شما در رشد کسب و کارتان کمک میکنند .

مطالب مرتبط