اهمیت شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی و اهمیت آنها در تبلیغات

تاثیر تبلیغات شبکه های اجتماعی بر کسب و کار ها

گسترش و نقش شبکه های اجتماعی و تاثیر آنها در رونق کسب و کارهای مختلف بر کمتر کسی پوشیده است. امروزه این جایگاهها تبدیل به جامعه های مجازی شده اند که کاربران آنها به دلایل مختلفی ساعاتی از وقت خود را صرف حضور در این جامعه ها میکنند.
علاوه بر حضور اشخاص حقیقی در این جامعه های مجازی بستری فراهم شده که کسب و کارها نیز بتوانند برای معرفی برند، خدمات و محصولات خود در آنها حضور داشته باشند.

از جمله مهمترین نقش شبکه های اجتماعی بر کسب و کارها عبارتند از:

.  آسان ترین راه برای شناخت مخاطبان کسب و کار شماست.
. به راحتی میتوانید مشتریان بیشتری پیدا کنید و به باشگاه مشتریان خود اضافه کنید.
. به آسانی اطلاعات جدید مربوط به بازار را دریافت میکنید و میتوانید سهم بیشتری از بازار را در اختیار خود قرار دهید.
. به راحتی میتوانید رقبای خود را پیدا و رفتار آنها را تجزیه و تحلیل کنید.
. شبکه های اجتماعی در افزایش ترافیک وبسایت و رتبه بندی نتایج جستجو کمک قابل توجهی میکند.
.  تحلیل و بررسی رفتار مخاطبین کسب و کار شما زمان کمتری را دربر میگیرد
. ایجاد رابطه و گفتگو با مشتریان بسیار سریعتر انجام میپذیرد.
.  به راحتی میتوانید نام و نشان تجاری خود را در معرض دید بیشتری قرار دهید.

پر مخاطب ترین شبکه های اجتماعی

. فیسبوک


فیسبوک
فیسبوک بزرگترین و پر طرفدارترین شبکه اجتماعی در دنیا میباشد. تعداد کاربران فیسبوک از 2 میلیارد نفر گذشته است. 47 درصد کاربران فیسبوک اعلام کرده اند که این شبکه اجتماعی در روند خریدشان نقش بسزایی دارد همچنین 70 درصد بازاریابان و صاحبان کسب و کار از طریق فیس بوک مشتریانشان را پیدا میکنند. فیسبوک در ایران تا بهمن 1393 بین 4 تا 4.5 میلیون کاربر داشته که گویا از آن زمان از تعداد کاربران ایرانی آن کاسته نشده است.

توییتر

توییتر

توییتر برای آن دسته از افرادی که پیام های کوتاه میگذارند بیشتر مورد استفاده است. این شبکه اجتماعی به اندازه فیسبوک حائز اهمیت میباشد. 34 درصد بازاریابان و صاحبان کسب و کار در توییتر برای فروش محصولات و کسب مشتری استفاده میکنند.

لینکدین

لینکدین

لینکدین بزرگترین شبکه اجتماعی سازمانی است که کارشناسان، مهندسان و همکاران هم صنف زیادی را بهم متصل کرده است. این شبکه اجتماعی در معرفی سازمان، مجموعه و تخصص شما بسیار موثر است. مدیران زیادی نیروهای متخصص خود را از این طریق استخدام میکنند.
کاربران ایرانی بیشترین عضویت را در شبکه اجتماعی لینکدین در میان کشورهای منطقه دارند.

اینستاگرام

اینستاگرام

یکی از بزرگترین و پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی است که کاربران آن از 1 میلیارد نفر گذشت. اینستاگرام در ایران یکی از مهمترین ابزارهای بازاریابی برای مشاغل و صاحبان کسب و کار به شمار می آید.
این شبکه اجتماعی در ایران بیش از 24 میلیون کاربر را به خود اختصاص داده است.

 

برای استفاده از شبکه های اجتماعی به عنوان یک ابزار تبلیغاتی مفید در کسب و کار نیاز به نیروی متخصص دارید که بتوانند با استفاده از شیوه‌های علمی و اصول تبلیغات و برندینگ به کسب و کار شما کمک کنند.به این نیروهای متخصص کارگزاران تبلیغات در شبکه های اجتماعی گفته میشود.
از جمله این کارگزاران میتوان به مکس گرام اشاره کرد که دارای تیمی متخصص در این امر میباشد.

مطالب مرتبط