چگونه در اینستاگرام کسب و کار خود را رشد دهید؟

اگر در راه اندازی حساب کاربری اینستاگرام برای کسب و کار کوچک خود و استفاده از آن برای پیدا کردن مشتری ها و فالوورهای جدید موفق بوده اید، شاید به دنبال چند راهنمایی کوچک بیشتر برای فعالیت بیشتر در این عرصه باشید.
همانطور که میدانید اینستاگرام چندین برابر شبکه های اجتماعی دیگر بین کاربران تعامل اجاد میکند، از این رو اینستاگرام میتواند بهترین پلتفرم برای توسعه کسب و کارهای کوچک باشد.

در اینستاگرام نیازی به داشتن شرکتی بزرگ برای بالا بردن ارزش های تان نیست؛ این پلتفرم به کسب و کارهای کوچک اجازه می دهد که با تجارت های بزرگ به رقابت بپردازند. پس اگر هنوزازاینستاگرام برای بیزینس کوچک خود استفاده نمی کنید، دارید منبع عظیمی از فرصت ها را از دست می دهید.


آیا آماده وارد شدن به عرصه تجارتی اینستاگرام برای کسب و کار کوچک خود هستید؟

در ادامه مطلب چندین راه برای رشد کسب و کار کوچک شما و در ارتباط قرار گرفتن با مشتریان کنونی و جدید از طریق اینستاگرام ذکر شده است.


• حساب کاربری اینستاگرام خود را به سایر شبکه های اجتماعی متصل کنید

شما با وصل کردن حساب اینستاگرام خود به فیسبوک و توییتر، تعامل کاربران در سایر حساب های کاربری خود را افزایش خواهید داد. این گونه هر مطلبی که در اینستاگرام به اشتراک بگذارید، به صورت خودکار روی شبکه های اجتماعی دیگر به اشتراک گذاشته خواهد شد.
چیزی که مخاطب شما می خواهد به اشتراک بگذارید
لازم نیست تمام مطالب شما، خضعبلات حرفه ای از محصولات تان باشد. فالوورهای شما ممکن است عکسی از محصولات شما با فیلتر یا چند عکس از پشت صحنه کسب و کارتان را ترجیح بدهند. پست های شما باید محتوای تصویری با ارزشی داشته باشند که مخاطبان شما جای دیگر نمی توانند پیدا کنند.


• از هشتگ های معروف در تجارت خود استفاده کنید

اینستاگرام تصاویرش را طبق هشتگ هایش دسته بندی می کند. پس اگر از چندین هشتگ مرتبط به تجارت خود استفاده کنید، مردم شما را راحت تر پیدا خواهند کرد. همچنین می توانید هشتگی معروف مخصوص تجارت خود خلق کنید.
این کار ترافیک صفحه اینستاگرام و آگاهی از برند شما را افزایش می دهد.


• به کامنت ها پاسخ دهید

مخاطبان شما خیلی خوششان می آید که به کامنت های آنها پاسخ دهید. پس سعی کنید چند بار در هفته کامنت های دریافتی خود را چک کرده و به آنها پاسخ بدهید و سعی کنید با آنها در پلتفرم شبکه های اجتماعی معاشرت کنید.


• برای کسب و کارتان یک علامت تجاری در نظر بگیرید

علامت تجاری شما میتواند معرف برند شما باشد و از آن در محتواهای خود استفاده کنید تا مخاطبین راحت تر شما را به ذهن بسپارند.


• تعاملات صحفه اینستاگرام خود را آنالیز کنید

شما باید مخاطبان هدف خود را شناسایی کرده و بفهمید که از چه مدل محتوایی خوششان می آید. شما می توانید از ابزارهای آنالیز خود اینستاگرام استفاده کنید که مخاطبان شما چه نوع محتوایی را بیشتر میپسندند، آن پستی که کامنت و لایک بیشتری را دارد، پستی است که باید مشابه آن را بیشتر تولید کنید.


• ثابت قدم باشید

درست مانند هر پلتفرم شبکه اجتماعی دیگر، پاثباتی کلید اصلیست. سعی کنید طبق روال پست بگذارید تا در دید مخاطبان باشید و آنها بدانند که چه زمانهایی از شما انتظار پست های جدید داشته باشند.


• از کلیه خدمات و امکانات اینستاگرام سود ببرید

اینستاگرام امکانات سودمندی که می توان از آن برای رشد کسب و کارتان استفاده کنید ارائه داده است. مانند استوری، لایو، استیکرهای رای گیری، هایلایت های استوری، پست هایی که دارای استیکرهای قیمت هستند و …
بیشتر استوری های اینستاگرام می توانند خیلی به درد بخور باشند، شما می توانید چند عکس و ویدیو پشت صحنه آپلود کرده و از استیکرهای سوال برای رابطه با مخاطبان استفاده کنید و همچنین در استوری های بعدی به سوالات شان پاسخ دهید.


• با اینفلوئنسرها ارتباط برقرار کنید

اینفلوئنسر ها یکی از بهترین راههایی هستند که بوسیله آنها میتوانید فالورهای خوبی جذب کنید پس حتما از آنها برای تبلیغ صفحه اینستاگرام و کسب و کار خود استفاده کنید.
بعد با آنها ارتباط برقرار کرده و بگویید که علاقه مند به کار کردن با آنها هستید.


• از ابزار ها ئ تبلیغات اتوماتیک اینستاگرام استفاده کنید

چندین ابزار اتوماتیک وجود دارد که می تواند برای توسعه سریعتر صفحه اینستاگرام خود از آن استفاده کنید. ابزارهای اتوماتیک اینستاگرام به صورت خودکار کمک می کنند که تمام کارها را انجام دهید. در این ابزارها شما می توانید مخاطب هدف خود را انتخاب کنید سپس این ابزارها با لایک کردن، کامنت گذاشتن و فالوو کردن با آنها ارتباط برقرار می کنند. به همین دلیل مخاطبین هدف شما کنجکاو شده و از حساب شما بازدید می کنند، و اگر مطالب شما به اندازه کافی جالب باشد، شما را فالو میکنند و به مشتر جدید شما تبدیل میشوند.

این ابزارها باعث می شود زمان خود را ذخیره کنید و مجبور نباشید دائما با موبایل خود مشغول باشید.
همچنین اگر مشکلی با هزینه کردن ندارد می توانید از تبلیغات اینستاگرام استفاده کنید، اینها مانند یک میانبر برای توسعه تجارت تان در اینستاگرام هستند.

مطالب مرتبط